De toverlantaarn

‘Ik zou uit de schaduw willen trekken: zij die eindeloos fotograferen, met het mobieltje. Allerwaarschijnlijkst behoort u tot hen! Och, ik neem het u niet dadelijk kwalijk, lezer; wij worden er deze dagen klakkeloos mee opgevoed, en de drang om “te willen delen”, wordt stellig al dan niet onbewust geïntensiveerd, maar dat neemt niet weg, dat het waarlijk opmerkelijk is dat mensen met een mobiele telefoon in de hand lopen, staan, rijden of fietsen.’
Net als een toverlantaarn – ook wel camera obscura – projecteert Suzanne Voets voor ons het dagelijks leven op stilistisch onnavolgbare wijze, waarbij ze de negentiende eeuw verweeft met onze moderne wereld.

Is De toverlantaarn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De toverlantaarn