De tuin van de avondnevel

Gelezen 82 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 67 Favoriet 24 Recensies 6
Literatuur & Romans Spots 3 Top25's 15 Hebban 1000 403   Topics 0
Yun Ling verloor in de Tweede Wereldoorlog haar zus in een kamp en worstelt nog altijd met de vraag waarom zij wel overleefde en haar zus niet. Na de verschrikkingen van de Japanse bezetting zoekt Yun troost in haar werk als rechter. Maar nu haar geheugen haar steeds vaker in de steek laat besluit ze terug te gaan naar de plek waar ze opgroeide in de hooglanden van Maleisi?, om de herinneringen aan haar zus vast te houden. Dan ontmoet ze de mysterieuze tuinier Aritomo die ooit tuinier van de Keizer was, en zijn sprookjesachtige 'Tuin van de avondnevel'. Ondanks de verschrikkelijke herinneringen die Yun aan de Japanners heeft, raakt ze in de ban van deze man en zijn tuin. Terwijl in de omringende jungle een strijd om de toekomst van Maleisi? ontbrandt, ontstaat tussen Yun en de mystieke Aritomo een band die ver boven de geschiedenis weet uit te stijgen. De tuin van de avondnevel is een overweldigende roman waarin liefde en geweld, geheugen en ervaring de hoofdrol spelen tegen het adembenemende decor van een van de mooiste streken op aarde. +

Jan Pieter van der Sterre Reinhilde Ghoos
Xander Uitgevers B.V.
19 april 2013
22 mei 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: De tuin van de avondnevel