De verdwenen meisjes uit Parijs

De verdwenen meisjes uit Parijs

Rank 521 Gelezen 8 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 56 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Manhattan, 1946

Op een ochtend, als ze door de Grand Central Terminal loopt, vindt Grace Healey een achtergelaten koffer. Grace kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en maakt de koffer open. Er blijken twaalf foto’s in te zitten van allemaal verschillende vrouwen. Impulsief neemt Grace de foto’s mee en verlaat ze snel het station.

Grace komt er al snel achter dat de koffer eigendom is geweest van ene Eleanor Trigg die leiding gaf aan een netwerk van vrouwelijke geheim agenten. Twaalf van deze vrouwen werden tijdens de oorlog vanuit Londen naar bezet Europa gestuurd om als koeriers en telegrafi sten het verzet te ondersteunen. Ze zijn echter nooit naar huis teruggekeerd en het is een raadsel wat er met hen is gebeurd.

Grace doet er alles aan om achter de waarheid te komen. Ze voelt zich vooral aangetrokken door de jonge moeder Marie die geheim agent werd. Haar gedurfde missie overzee onthult een opmerkelijk verhaal van vriendschap, moed en verraad.
Karakter Uitgevers B.V.
25 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,50 Bestel het e-book € 9,99

Door lezers

Feelgood Café / Nieuwe boeken in oktober - Waar kijk jij naar uit?
03 oktober 2019 51 reacties
  Meer artikelen van lezers