De vijfde brief

Gelezen 167 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 170 Favoriet 5 Recensies 55
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 2 Spots 16   Topics 0   Leesclub
Nicola Moriarty schreef de feelgoodroman ‘De vijfde brief’(The Fifth Letter) Moriarty komt uit een schrijversfamilie; ook haar zussen Liane Moriarty en Jaclyn Moriarty staan regelmatig in de bestsellerlijsten.
Al op de middelbare school waren Joni, Deb, Eden en Trina de beste vriendinnen. Ze deelden altijd alles – roddels, verliefdheden, geheimen. Maar sindsdien zijn hun levens elk een eigen richting op gegaan, en zelfs hun jaarlijkse weekje weg met z’n vieren voelt steeds meer als een verplichting. Dit jaar heeft Joni een plan: eindelijk weer eens écht naar elkaar luisteren. Elk van hen schrijft een brief, met daarin een geheim dat ze nog nooit met elkaar gedeeld hebben. De uitkomst maakt pijnlijk duidelijk dat ze elkaar lang niet zo goed kenden als ze dachten. Dan ontdekt Joni een vijfde brief, een brief waarin een van hen vertelt hoezeer ze een van haar vriendinnen háát om iets wat jaren geleden is gebeurd, en hoe vaak ze op het punt heeft gestaan haar iets aan te doen.
Wie van hen heeft dit geschreven? En wie kan Joni nog vertrouwen?
voor de fans van Jojo Moyes en Liane Moriarty
‘Wie is de schrijver van de vijfde brief? Deze roman laat treffend zien hoe onbetrouwbaar zulke lange vriendschappen soms kunnen zijn.’ Publishers Weekly

Anna Livestro
De Fontein Romans & Spanning
26 september 2017
26 september 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Marloes Auteur

Vrouwen onthouden alles. Echt álles.

door: Marloes

Niets is zo verschrikkelijk als een vrouw die haar geschiedenis onthoudt en jaren later terugkeert naar haar geschiedenis. Die vrouwenruzies zijn de ergste in hun soort. Nicola Moriarty buit dit gegeven uit in De vijfde brief en schrijft een verhaal waarin de gifbeker volledig geleegd wordt. De...

Reacties op: De vijfde brief