De vrouw die ik nooit was

Mary Sundin is minister van Ontwikkelingssamenwerking. Als ze in een Oost-Europese stad op een congres over vrouwenhandel en prostitutie een toespraak moet houden, klapt ze dicht. De pers suggereert dat het te maken heeft met de recente onthulling dat Mary's man zeven jaar geleden tijdens een bezoek aan een minderjarige prostituee uit het raam is gevallen en zijn nek heeft gebroken. Mary besluit af te treden en bezint zich op haar toekomst.
Tegelijkertijd volgen we het verhaal van Marie. Zij is veroordeeld voor de moord op haar man, die na een bezoek aan een minderjarige prostituee in een Oost-Europese stad uit het raam is geduwd.
In twee variaties op een leven laat Majgull Axelsson op ingenieuze wijze zien hoe keuzes je toekomst kunnen bepalen.

Recensies (1)

Is De vrouw die ik nooit was het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vrouw die ik nooit was