De wording van een wereldmacht

Dit is een verhaal over mensen; Bewoners van een nieuwe wereld op zoek naar vrijheid, rijkdom, geluk en een betere toekomst. Dit is een verhaal van idealisten en avonturiers, van dieven en dominees. Maar bovenal is dit een verhaal van de wording van een wereldmacht. We zijn getuige van de eerste wankele kinderstapjes op een nieuw continent, van de strijd voor vrijheid en democratie tegen de oude koloniale machten, en van een burgeroorlog om de eenheid te bewaren en een afscheiding tegen te gaan. Zo zien we hoe een natie zich bewust wordt van zichzelf en haar plaats onder de wereldmachten inneemt. Dit boek geeft een helder inzicht in de menselijke krachten die een rol speelden bij de totstandkoming van de Verenigde Staten van Amerika en zijn groeiende macht in de oude wereld.

Is De wording van een wereldmacht het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De wording van een wereldmacht