Dertig jaar Marjo

De zaak Marjo Winkens is een van de meest geruchtmakende verdwijningzaken die ons land ooit heeft gekend. De pas zeventienjarige Marjo verdween in de nacht van 1 op 2 september 1975 spoorloos na een bezoekje aan de St. Rosa-kermis in Sittard. Haar brommer lag in een wegberm bij het dorpje Spaubeek, terwijl andere persoonlijke eigendommen zeventig kilometer noordelijker tussen Reuver en Swalmen werden teruggevonden. Jarenlang zocht de politie naar haar stoffelijke resten. Tevergeefs. Marjo werd nooit gevonden. Ook de identiteit van de dader - of daders - kwam nimmer aan het licht. Dit boekje probeert antwoord te geven op vele prangende vragen. Wie was Marjo? Waarom speelde de Streekweg zo'n belangrijke rol? Wat gebeurde er precies? Ook beschrijven we haar familie, onverwachte plotwendingen, getuigenverslagen, en nemen we u mee op een sinistere speurtocht naar mogelijke verdachten in en rond Spaubeek.

Recensies (1)

Is Dertig jaar Marjo het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dertig jaar Marjo