Drina

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 3 Recensies 2
Drina is een meeslepend verhaal over verleiding en verraad. Geïnspireerd door ware gebeurtenissen, ontspinnen zich meerdere romances tegen een achtergrond van onderdrukking in communistisch Europa.
Drina, een zigeunerin, voert politieke tegenstanders af naar een eiland in de Middellandse Zee. Jarenlang trekt de spionne een spoor van misère door Zuidoost-Europa.
Carlo komt ter wereld op de dag dat zijn vader verdwijnt. Als hij later een speurtocht begint naar zijn verdwenen vader, loopt hij in de val. Hij raakt verliefd op Drina, maar een onthulling over haar liefdesleven maakt hem razend.
Bij de jacht op zijn vader ontmoet Carlo twee andere vaderloze kinderen. Gezamenlijk ontrafelen ze het wrede geheim van het gevangeneneiland Goli Otok.
Deze historische roman voert de lezer naar Joegoslavië, Griekenland, de Provence en Engeland.
Historische roman (populair)
Boekscout VOF
31 juli 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door catharinab

Recensies

Een pakkend verhaal met boeiende personages

door: JudithK 2 likes
Wat mij betreft is dit boek absoluut de moeite waard om te lezen. De personages spreken tot de verbeelding, de verschillende verhaallijnen komen op een slimme manier bij elkaar en het plot kent een paar verrassende wendingen. Daarnaast heeft de auteur een prettige schrijfstijl. Bij de...

Een verrassende historische roman

door: EsmeeP 1 like
Had dit boek besteld om tijdens mijn vakantie te lezen, maar had het al binnen 2 dagen uit! Deze roman vertelt het verhaal van verschillende personages die in verschillende delen van Europa wonen, maar allemaal een connectie blijken te hebben en elkaar weten te vinden. Een spannende thriller, een...