Een stenen bed

De mooie Louloúdi en Leftéris leven in verschillende werelden. Zij is de dochter van een los-vastarbeider en hij de zoon van een grootgrondbezitter. Als ze verliefd worden verzinnen ze een list om de ongeschreven huwelijkswetten te omzeilen die op Kreta heersen.
In eerste instantie lijkt dat te lukken maar op een gegeven moment word er toch ingegrepen. De gevolgen zijn ingrijpend en strekken zich verder uit in de tijd dan verwacht.

Met dit korte verhaal (22 pagina's in gedrukte vorm) toont Rona Lichtenberg zich een meesterverteller van Griekse verhalen. Dit verhaal verscheen eerder in Rona's literaire verhalenbundel 'De kleuren van mijn ziel' (Parelz, 2010).

Is Een stenen bed het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een stenen bed