Een wonderprachtig dier

Een wonderprachtig dier

Gelezen 24 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 28 Favoriet 1 Recensies 7
Junior Artikelen 3   Topics 0

Na het overdonderende succes van 'Ik wou dat ik een vogel was' zijn we uiterst verheugd en trots om nu 'Een wonderprachtig dier' aan te kondigen. Deze rijk geïllustreerde poëziebloemlezing bevat 366 dierengedichten van Nederlandse en Vlaamse dichters – een voor elke dag van het jaar, inclusief schrikkeldag.
De adembenemende illustraties van Britta Teckentrup nemen de lezer mee op een reis langs het dierenrijk. Van dolfijnen en walvissen in de diepblauwe zee en olifanten en giraffes op de uitgestrekte savanne, via pinguïnkolonies op de Zuidpool naar apen en tijgers in warme, tropische wouden. Maar ook lammetjes, honden en kikkers worden niet vergeten.
Een perfect boek om keer op keer weer te ontdekken hoe leuk en mooi poëzie kan zijn.
Met gedichten van: Hendrik Marsman, Hans Andreus, Ted van Lieshout, Herman Gorter, Jaap Robben, Johanna Kruit, Koos Meinderts, Rutger Kopland, Sjoerd Kuyper, Bette Westera, K. Schippers, Willem Wilmink, Mary Heylema, Ingmar Heytze en vele, vele anderen.
Voor dit boek gaat Ploegsma een samenwerking aan met het Wereld Natuur Fonds. Een deel van de opbrengst gaat naar dit goede doel.

Kind & Jeugd
Poezie