Eva

Gelezen 98 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 60 Favoriet 5 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 6 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0   Leesclub

In een familie waarin alles om carrière draait, komen de verhoudingen onder druk te staan door de ziekte van Eva. In de bloei van haar leven krijgt ze een hersenziekte die zich uit in dementie gecombineerd met fysieke aftakeling. Eva is een familiegeschiedenis, waarin de aftakeling van Eva en de manier waarop haar man en kinderen daarmee omgaan centraal staan.

Het verhaal van Eva voert de boventoon, terwijl de dochter wanhopig worstelt om een eigen plek te verwerven binnen het gezin. In haar zoektocht naar identiteit wordt pijnlijk duidelijk dat hoe verder haar moeder aftakelt,hoe meer de dochter zichzelf kan zijn. Eva is een emotioneel, literair portret van een onmogelijke moeder-dochterverhouding.

The House of Books
26 januari 2017
26 januari 2017
9789048819997 , 9789048820009 , 9789044359145

Wijn met een rietje

door: Doortje 1 reactie

Eva is een succesvolle vrouw. Ze is arts, hoogleraar en moeder van twee dochters. Een indrukwekkende prestatie in een tijd waarin vrouwen doorgaans óf voor het moederschap óf voor een maatschappelijke carrière kiezen. Eva kiest het allemaal, werkt keihard en slaagt op alle fronten. Dan slaat rond...

Reacties op: Eva