Gebonden kapitaal

Rank 2410 Gelezen 13 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 29 Favoriet 2 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 1 Top25's 1   Topics 0

Twee dagen voor de Boekenmarkt wordt Ellen van Dorth gebeld door een man die beweert dat hij weet wie de beruchte Deventer putmoord heeft gepleegd, eind 1972. Ellen krijgt echter niet de kans om zich te verdiepen in deze coldcase omdat er een moord is gepleegd in het chique antiquariaat van Gerard Bruyns. Het lijk is van een zwerver, een bekende van de politie. De antiquaar zelf is spoorloos verdwenen.

Wat deed de zwerver in het antiquariaat en door wie is hij doodgeschoten? Is er een verband tussen de moord en een eeuwenoude vete tussen twee Deventer families? Deze intrigerende puzzel wordt een nachtmerrie als op de Boekenmarkt een tweede moord wordt gepleegd.

Gebonden kapitaal is het derde deel in de serie van zeven Deventer moordzaken. Net als in Verdwenen chemie en Icoondrift moeten de rechercheurs Jozef Laros en Ellen van Dorth het beste in zichzelf naar boven halen om de zaak op te lossen. Steeds meer lezers ontdekken dat het speurwerk van Laros en Van Dorth ernstig verslavend is.

Oorspronkelijke titel
Gebonden kapitaal
Ellen van Dorth & Jozef Laros (3)
Artnik Uitgaven

Thriller Café / Almar Otten
01 maart 2019 23 reacties
  Meer artikelen van lezers

Hebban recensie

Niet slecht maar soms wat stijfjes

door Jannelies Smit op 29-01-2009

De boeken van Almar Otten spelen zich af in ‘boekenstad’ Deventer. Er staan maar liefst zeven delen op stapel, en dit verhaal is het derde deel. De boeken zijn los te lezen maar de hoofdpersonen zijn steeds hetzelfde: Ellen van Dorth en haar collega’s van de recherche.
In Gebonden kapitaal speelt het hele verhaal zich af in de enkele dagen voor en na de beroemde Deventer boekenmarkt, die...