De zeven Deventer moordzaken Gebonden kapitaal
  Lees een fragment

Gebonden kapitaal

Gelezen 25 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 31 Favoriet 2 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Twee dagen voor de Boekenmarkt wordt Ellen van Dorth gebeld door een man die beweert dat hij weet wie de beruchte Deventer putmoord heeft gepleegd, eind 1972. Ellen krijgt echter niet de kans om zich te verdiepen in deze coldcase omdat er een moord is gepleegd in het chique antiquariaat van Gerard Bruyns. Het lijk is van een zwerver, een bekende van de politie. De antiquaar zelf is spoorloos verdwenen.

Wat deed de zwerver in het antiquariaat en door wie is hij doodgeschoten? Is er een verband tussen de moord en een eeuwenoude vete tussen twee Deventer families? Deze intrigerende puzzel wordt een nachtmerrie als op de Boekenmarkt een tweede moord wordt gepleegd.

Gebonden kapitaal is het derde deel in de serie van zeven Deventer moordzaken. Net als in Verdwenen chemie en Icoondrift moeten de rechercheurs Jozef Laros en Ellen van Dorth het beste in zichzelf naar boven halen om de zaak op te lossen. Steeds meer lezers ontdekken dat het speurwerk van Laros en Van Dorth ernstig verslavend is.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Gebonden kapitaal
Ellen van Dorth & Jozef Laros (3)
Artnik Uitgaven
01 juli 2008
07 juni 2012

Niet slecht maar soms wat stijfjes

door: Jannelies Smit 1 like
De boeken van Almar Otten spelen zich af in ‘boekenstad’ Deventer. Er staan maar liefst zeven delen op stapel, en dit verhaal is het derde deel. De boeken zijn los te lezen maar de hoofdpersonen zijn steeds hetzelfde: Ellen van Dorth en haar collega’s van de recherche.
In Gebonden kapitaal...

Reacties op: Gebonden kapitaal