Goudpapaver

Goudpapaver

Rank 6065 Gelezen 38 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 56 Favoriet 2 Recensies 1

'Goudpapaver' van Laila Ibrahim: wat durf je te riskeren voor vrijheid?

Op het eerste gezicht lijken Jordan, een zwarte lerares van middelbare leeftijd, en Sadie, een witte vrouw die getrouwd is met een ambitieuze Duitse zakenman, weinig gemeen te hebben. Maar hun familiegeschiedenissen, die zich jaren geleden met elkaar vermengden op een plantage in Virginia, zijn nog altijd met elkaar verbonden. Op de plantage hebben hun moeders, Mattie en Lisbeth, een sterke band opgebouwd, ondanks hun verschil in afkomst.

Het is 1894 en Mattie ligt op sterven. Sadie en Lisbeth ondernemen als moeder en dochter een zware reis om afscheid te kunnen nemen. Maar ongelijkheid zorgt nog steeds voor grote problemen. Sadie en Jordan zullen samen moeten vechten voor een betere toekomst.

‘Goudpapaver’ is een roman over de kracht van vriendschap, de liefde tussen moeders en dochters, en de moed om te vechten voor een vrije toekomst waarin rassenongelijkheid tot het verleden behoort. Het is het vervolg op 'De eerste krokus' en 'Mosterdzaad', maar kan ook op zichzelf gelezen worden.

‘Deze mooi geschreven roman draait om moed, vriendschap, vrijheid en de impact van de keuzes die je maakt.’ - Visie over ‘Mosterdzaad’

Mattie Freedman (3)
KokBoekencentrum Fictie