Harnas van glas

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Harnas van glas is het nieuwe, derde album van Maaike Ouboter, en de cd is exclusief verkrijgbaar bij het gelijknamige boek. In dit unieke werk worden alle elf songteksten van het album begeleid door een autobiografisch verhaal van Ouboter, die inmiddels in binnen- en buitenland bekend is om haar indrukwekkende teksten.
De verhalen borduren voort op de teksten; over hoe Maaike zich verhoudt tot haar eigen kwetsbaarheid en hoe ze omgaat met het verlies van haar ouders, over het vinden van liefde, over verdriet, troost, verlies en verlangen. Zowel de liedjes als de verhalen zitten vol persoonlijke herinneringen, beelden en muzikale invloeden uit haar jeugd. Grote thema’s die lichtvoetig worden beschreven. Een prachtige combinatie van luisteren en lezen.
Al tijdens haar deelname aan De Beste Singer Songwriter van Nederland in 2013 brak Maaike Ouboter (1992) door bij het grote publiek in zowel Nederland als Vlaanderen met haar nummer ‘Dat ik je mis’. Sindsdien bracht ze twee platen uit: En hoe het dan ook weer dag wordt en Vanaf nu is het van jou.

Literaire non-fictie algemeen
Luitingh Sijthoff