Het Heilig Kristal

Het heilig kristal

In de Popabergen aan de noordgrens van het lieflijke Méroc zijn vreemde dingen gaande. Op onverklaarbare wijze verdwijnen mensen uit het Koninkrijk. De Duistere Poort, een onheilspellende grot hoog in de bergen, braakt giftige wolken uit waardoor mensen ziek worden en kinderen sterven. Er worden vreemde gedaantes gesignaleerd die in de schemering de bergen onveilig maken. Als Prins Erdophil op brute wijze ontvoerd wordt zet Heer Urcos, de Drager van het beroemde Heilig Kristal de achtervolging in. Samen met Zilveren Arend, de zoon van de Bella Bulla en de mooie Prinses Yardis trekken ze naar de Duistere Poort op zoek naar antwoorden en vastberaden de verloren mensen terug te halen. Na een barre tocht vol gevaren moeten ze het opnemen tegen de grenzeloze machtshonger van een eeuwenoude vijand van het Heilig Kristal. Alles waar ze in geloven en op vertrouwen komt in gevaar…. “Het Heilig Kristal is een Fantasyverhaal dat de sfeer van Tolkien heeft. Het boeide mij direct! Veel schrijvers hebben deze verhaaltrant geprobeerd, maar deze is een van de beste!” ‘Wat een geweldig boek, de symboliek is rond uit schitterend. Hier wordt ik nu echt blij van!’ Bera M. Smit is het synoniem van Berendina Maria Smit-Kerkstra. Geboren en getogen in Haarlem in 1956. De auteur voltooide haar middelbare school opleiding en deed veel vrijwilligerswerk in een daklozen opvang en werkte 10 jaar als een vrijwillige coördinator van een pastorale telefonische hulpdienst. Na haar huwelijk met Dominee W. Smit verhuisde het stel naar het Noord Hollandse Opperdoes en wonen nu alweer heel wat jaren in Drenthe.

Fantasy
Literaire fictie algemeen