Het magisch labyrint

Welkom in het labyrint. Een logisch labyrint, een magisch labyrint. Een labyrint van de geest. Het labyrint is wiskunde. De geest is van jou. Laten we eens kijken wat er gebeurt als we deze twee samenvoegen. In Het magisch labyrint, speciaal geschreven ter begeleiding van de BBC/Royal Institution Christmas Lectures van 1997, leidt Ian Stewart de lezer snel en moeiteloos door de gangen van het magisch labyrint dat wiskunde heet, om de schoonheid, wonderen en charme ervan te onthullen. De lezer zal tijdens zijn reis door het labyrint de getallensymboliek van bloemen en de zooggewoontes van varkens en panters gaan begrijpen, ontdekken hoe puzzels op een algoritmische, een artistieke en een militaire manier kunnen worden opgelost, en hoe een speelgoedtreinverzameling als computer kan worden gebruikt. Het magisch labyrint is bedoeld voor iedereen van 12 jaar en ouder die zich ooit heeft afgevraagd hoe wiskunde zich verhoudt tot de natuur, of hoe wiskunde wordt toegepast.

Uitgeverij Nieuwezijds b.v.
04 februari 2020