Het nachtcircus

Gelezen 283 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 217 Favoriet 49 Recensies 17
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 10 Hebban 1000 300   Topics 0
Achter de oogverblindende façade van trucs en magie van het Cirque des Rêves woedt een hevige strijd tussen de twee jonge illusionisten Celia en Marco. Sinds hun vroegste kindertijd zijn ze door hun leermeesters Hector en Alexander getraind om deel te nemen aan 'een spel' waarin de een de ander moet verslaan om de beste in hun vak te worden. Wat de inmiddels verliefde Celia en Marco niet weten, is dat ze marionetten zijn van de eeuwenoude rivaliteit tussen hun twee mentoren, en dat het circus zal dienen als toneel voor een strijd op leven en dood.

Tegen een magistraal gecomponeerd negentiende-eeuws decor neemt Het Nachtcircus je mee op een duizelingwekkende reis naar een magische wereld. Geschreven in een fonkelende, verleidelijke stijl is Het Nachtcircus een schitterend liefdesverhaal.

Dennis Keesmaat
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
16 september 2011
31 oktober 2011

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Gedetailleerde wonderwereld

door: Iris Spanbroek 1 like

Er is nooit een aankondiging. Je ziet ze nooit arriveren en opbouwen. Ze zijn er gewoon ineens: het nachtcircus en haar performers. Eind negentiende eeuw trekt Le Cirque des Rêves door de wereld en verzamelt overal faam en fans. Geheel in elegant zwart en wit, met een ingenieuze klok in de...

Reacties op: Het nachtcircus