Jordan, Robert RdT 01 Het Oog van de Wereld

Het oog van de wereld

Rank 2093 Gelezen 373 Aan het lezen 27 Wil ik lezen 223 Favoriet 47 Recensies 5
Fantasy & SF Artikelen 14 Newsroom 5 Lijsten 5 Spots 9 Hebban 1000 735   Topics 0

Het Oog van de Wereld is het eerste boek van Robert Jordans klassieke fantasycyclus Het Rad des Tijds – nu met compleet nieuwe proloog Raven. Met dit epos van maar liefst 15 boeken wist Jordans wereldwijd een miljoenenpubliek aan zich te binden. Prime Video baseerde er The Wheel of Time-tv-serie op. In het ooit zo vredige Emondsveld breken roerige tijden aan. Verre geruchten van grote gebeurtenissen in de buitenwereld werpen hun donkere schaduw over het dorpje. En daar blijft het niet bij. De komst van vreemdelingen brengt grote veranderingen mee – veranderingen die onomkeerbaar zijn en die het leven van alle betrokkenen voorgoed overhoop zullen halen. Er moet iets gebeuren, zoveel is duidelijk. Vijf jonge Emondsvelders vertrekken van huis en haard om de veranderingen te stoppen. Maar dan worden ze het middelpunt van een vernietigende reeks gebeurtenissen die de wereld in heftige beroering zal brengen… ‘Het Oog van de Wereld was een keerpunt in mijn leven. Ik las, ik genoot. En toen ging ik mijn eigen grote fantasyboeken schrijven.’ Robin Hobb, auteur van De Boeken van de Zieners

Sciencefiction & Fantasy
Luitingh Fantasy
03 juli 2000
08 oktober 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Reacties op: Het oog van de wereld