Het verhaal van Anne Frank

Rank 2664 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

'Zal ik ooit nog journaliste en schrijfster worden? Ik hoop het, o ik hoop het zo, want in schrijven kan ik alles vastleggen, m'n gedachten, m'n idealen en m'n fantasieën,' schreef Anne Frank op 5 april 1944 in haar dagboek. Haar droom werd werkelijkheid, maar zelf maakte ze dat niet meer mee. Anne stierf in maart 1945 in het concentratiekamp Bergen-Belsen. Ze werd vermoord omdat ze joods was, net als anderhalf miljoen andere kinderen in de Tweede Wereldoorlog. Anne Frank is vijftien jaar geworden. In dit boek staat het complete verhaal van Anne Frank. Op veel gestelde vragen wordt een antwoord gegeven: Waar kwam Anne Frank vandaan? Waarom moest ze onderduiken? Wat schreef ze in haar dagboek? Hoe werd ze verraden? Wat gebeurde er met haar na de arrestatie? Hoe is haar dagboek bewaard gebleven? In Het verhaal van Anne Frank staan veel niet eerder gepubliceerde foto’s van de familie Frank. Zij laten zien hoe Anne Frank leefde voordat zij moest onderduiken. Unieke fotoseries geven een beeld van de onderduikplek tijdens de oorlog. Daarvoor is ondermeer het huidige – vrijwel lege – achterhuis tijdelijk ingericht.

Van Holkema & Warendorf
15 september 2020