Het verhaal van Edgar Sawtelle

Het verhaal van Edgar Sawtelle

Gelezen 37 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 2 Recensies 6
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

David Wroblewski Het verhaal van Edgar Sawtelle Op een boerderij diep in de bossen van Wisconsin woont de familie Sawtelle: de jonge Edgar en zijn ouders Gar en Trudy. Gar heeft altijd een speciale liefde voor honden gehad en heeft dit doorgegeven aan zijn zoon. Edgar, die niet kan praten, kan uitstekend communiceren met de Sawtelle-honden, die een nobel en zacht karakter en een hoog ontwikkelde intuïtie hebben. Maar na de komst van Edgars op het eerste gezicht charmante oom Claude is het gedaan met de rust op de boerderij. Dan sterft Gar onverwacht, en Edgar kan niet telefonisch om hulp vragen. Zijn schuldgevoel en verdriet worden langzaam maar zeker overschaduwd door het besef dat zijn vader is vermoord. Na nog een hartverscheurende tragedie slaat Edgar op de vlucht, samen met drie trouwe honden. David Wroblewski groeide op in landelijk Wisconsin, niet ver van waar De stilte van Edgar zich afspeelt. Tegenwoordig woont hij met zijn vrouw in Colorado. De stilte van Edgar is zijn debuutroman.

Edzard Krol Kirsten Verhagen
Boekerij