Het Verhaal van Vlaanderen - De geschiedenis van de prehistorie tot nu

De geschiedenis van de prehistorie tot nu

Rank 3783 Gelezen 4 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 1

Het verhaal van Vlaanderen brengt onze volledige geschiedenis, vanaf het moment dat de eerste bewoners zich in onze streken vestigden tot nu. Nooit eerder werd onze geschiedenis, en hoe die ons heeft gemaakt tot wie we nu zijn, op deze manier verteld.

Het verhaal van Vlaanderen biedt op een heel toegankelijke manier de nieuwste wetenschappelijke inzichten over onze geschiedenis, van ca. 38.000 jaar geleden tot nu. Het is een verhaal van gouden bergen en zwarte bladzijden, dat alle provincies en alle geledingen van de samenleving omspant.

Maar Het verhaal van Vlaanderen is vooral een verhaal van mensen. Grote, illustere figuren én gewone mensen die hier voor ons rondliepen. Die hier, net als wij nu, een bestaan probeerden op te bouwen. Met alle uitdagingen die daarbij kwamen kijken.

- Spectaculair boek met veel archiefmateriaal, tijdbalken en foto’s
- De meest recente wetenschappelijke inzichten toegankelijk gebracht
- Veel aandacht voor onderbelicht gebleven onderwerpen
- Met medewerking van topexperts, die de nodige achtergrondinfo op een laagdrempelige manier brengen
- Perfecte aanvulling op de tv-serie Het verhaal van Vlaanderen, maar kan ook goed los daarvan worden gelezen
- Met een blik achter de schermen door presentator Tom Waes
- Met verwijzingen naar andere literatuur en bezienswaardigheden

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
Manteau
06 december 2022
06 december 2022

Reacties op: De geschiedenis van de prehistorie tot nu