Het zingen van de tijd

Rank 3552 Gelezen 33 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 60 Favoriet 9 Recensies 2
Literatuur & Romans Spots 3   Topics 0

In ‘Het zingen van de tijd’ van Richard Powers ontmoet David Strom, een van oorsprong Duits-Joods natuurkundige, rond Pasen 1939 de jonge zwarte zangeres Delia Daley tijdens een concert in Washington, D.C. De liefde voor muziek brengt hen samen en ze trouwen. Ze willen hun kinderen in Amerika opvoeden zonder haat of vooroordelen, als het ware buiten de tijd om. Maar elke tijd heeft zijn eigen ellende, en hun drie kinderen zullen het moeilijk hebben in de roerige jaren zestig. De personages in deze magistrale, twee generaties omspannende roman worden met elkaar verbonden door een vitale stroom van muziek: de liederen, strijkkwartetten, gospel en soul zonder welke ze ten onder zouden gaan in de vloed van de tijd.

Mieke Lindenburg
Olympus
01 januari 2003
03 september 2021

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Het zingen van de tijd