Hoe ik per ongeluk een boek schreef

Hoe ik per ongeluk een boek schreef

Gelezen 101 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 20 Favoriet 9 Recensies 7
Junior Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Een meeslepend verhaal en een schrijfcursus in één

Katinka wil schrijfster worden. De verhalen komen zomaar op in haar hoofd. Maar ze weet niet goed hoe ze ze op papier moet zetten. Daarom trekt ze op een dag de stoute schoenen aan en klopt aan bij haar overbuurvrouw Lidwien, een beroemd schrijfster. Lidwien wil Katinka wel schrijftips geven, in ruil voor hulp in de tuin.

Lidwien stelt Katinka allerlei vragen over wat lezen en schrijven voor haar betekent. Ze leert haar formuleren en vooral kijken, en Katinka schrijft en herschrijft haar leven. Want haar moeder is al jaren dood en haar vader is verliefd of heeft een midlifedinges. Of allebei.

Ondertussen hoort Katinka steeds meer over het leven van Lidwien, dat óók de moeite van het opschrijven waard is. En terwijl er een bijzondere vriendschap ontstaat, leert Katinka iets over het leven en schrijft ze per ongeluk een boek.

Wat Jostein Gaarder deed voor de filosofie, doet Annet Huizing voor het schrijverschap. In een bijzonder, ontroerend verhaal leert ze ook de lezer iets over het leven en over hoe je dat nou doet, een boek schrijven.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Uitgeverij Lemniscaat B.V.
15 september 2014
02 september 2014

Kinderboek om zelf een verhaal te schrijven

door: Marjoke Eikelenboom 1 like

Wie wil dat nou niet, zelf een boek schrijven? Hoe ik per ongeluk een boek schreef van Annet Huizing helpt kinderen (maar ook grote mensen!) goed op weg. Het is een schrijfcursus verpakt in een leuk verhaal. Alles wat je moet  weten of kunnen om een boek te schrijven, komt aan bod: hoe je moet...

Reacties op: Hoe ik per ongeluk een boek schreef