Home of the Rebels

20 April 1999, 11:18. De zaken gingen niet zoals gepland.

Waar bleef de grote ontploffing? Een grote ontploffing moest de cafetaria verwoesten en de bibliotheek erboven doen invallen op wat er nog overbleef. Buiten zou alles moeten in chaos en paniek vervallen met mensen, al dan niet gewond, op de vlucht voor de ontploffing. Twee tieners gekleed in zwarte trenchcoats wilden het vuur openen op de paniekerige massa van naast hun wagens. In plaats van geschreeuw en ontploffingen ging de ochtend zijn gewone gangetje en begonnen studenten aan hun lunchpauze.

De bom aan Wadsworth Avenue was wel op tijd afgegaan. De sirenes van de hulpdiensten waren te horen. Ze waren onderweg naar de afleiding. De bommen in de Columbine High School, gezet om te ontploffen om 11:17, bleven echter stil.

Twee minuten later waren de twee tieners, Eric Harris & Dylan Klebold, het beu om te wachten. Gewapend met vier verschillende vuurwapens, verschillende messen en tientallen zelfgemaakte explosieven, wandelden ze richting de school..

Waargebeurde verhalen
Brave New Books