Hoog aan de wind

Hoog aan de wind is een schitterende verzameling korte en langere verhalen, die stuk voor stuk meesterlijke Rosenboomromans in het klein zijn. De personages in zijn verhalen hebben veel met elkaar gemeen: ze lopen hoog aan de wind en blijven hun doel nastreven ondanks tegenkrachten. Die volharding treffen we niet alleen aan in een vroege novelle, maar ook in de veelal niet eerder gepubliceerde verhalen ­zoals in het op zichzelf staand fragment dat bedoeld was voor Gewassen vlees, maar uiteindelijk niet in de roman terechtkwam. Het bijzonderste heeft Rosenboom evenwel voor het laatst bewaard. De bundel sluit af met een allegorie die hier voor het eerst het daglicht ziet: De onderhandelaar, een voorstudie voor zijn nieuwe-roman-in-wording.

Is Hoog aan de wind het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoog aan de wind