Ik ben onzichtbaar ziek

Ik ben Ilona Van Royen.

Toen ik vijftien was werd ik ziek. De ziekte sloop stilletjes mijn leven binnen.
Eerst had ik enkel middagdutjes nodig, uiteindelijk moest ik tien jaar later stoppen met werken en werd ik invalide verklaard. Ik moest lang wachten op erkenning binnen de medische wereld. Men onderzocht mij maar vond geen diagnose.
?
Het was een eenzame periode.
?
Dertien jaar (!) nadat ik ziek werd kreeg ik de juiste diagnose, Chronische post- Lyme.
Een ziekte ontstaan door een tekenbeet.

Ik wil nu met mijn ervaring anderen helpen.
Als bachelor Psychologe voelde het raar om heel de ziekteperiode diegene te zijn die moest geholpen worden.
Nu ik beter ben kan ik werk maken van mijn droom: andere zieken helpen, en sensibilisatie bij professionelen bevorderen i.v.m. chronisch ziek zijn.
?
Want in mijn ogen bestaat er nog veel onwetendheid rond ons. Velen denken te snappen wat wij meemaken maar doen dit allesbehalve. Er worden nog te vaak uitspraken gedaan waar ik van gruwel en er zijn nog teveel mensen die zich alleen en eenzaam voelen.

Het boek bevat mijn ervaringsverhaal dat jou herkenning zal bieden.
Ook gezonde mensen en professionelen, die niet weten wat het is om chronisch ziek te zijn, zullen inzicht krijgen in ons leven en hoe het er echt aan toe gaat.

Naast het ervaringsverhaal is het grootste stuk van dit boek informatief en praktisch.
Je zal a.d.h.v. bruikbare tips leren hoe je een zo waardevol mogelijk leven kan bereiken ondanks de ziekte, en hoe je positief kan kijken naar jezelf.
?
Ook jouw omgeving zal leren hoe ze het best met jou om kunnen gaan. Dat is handig omdat er zo minder conflicten zullen zijn. Jij zal je beter voelen.
Er wordt tenslotte vaak gezegd:
‘Leer er maar mee leven.’

Stap voor stap begeleid ik je naar een stressvrij leven waarin je rust vindt.
?
Is dit boek geschikt voor jou?

Als je op één of meer van de volgende vragen ‘ja’ kunt antwoorden, is de kans groot dat dit boek zeer waardevol zal zijn voor jou:?
?
* Heb je een chronische ziekte?
* Moet je leven met chronische pijn?
* Heb je last van langdurige vermoeidheid?
* Heb je het lastig om je ziekte te accepteren?
* Vind je het moeilijk als mensen je ziekte niet begrijpen?
* Wil je al lang dat jouw omgeving eens goed geïnformeerd wordt hoe ze best met je omgaan?
* Wil je dat jouw omgeving snapt wat het is om te leven met een chronische ziekte?
* Worden jouw klachten erger door stress of negatieve emoties?
* Ben je gezond maar wil je al langer weten wat het inhoudt om chronisch ziek te zijn?

Herken je ook bovendien één of meer van de volgende eigenschappen bij jezelf? Dan is dat een extra aanwijzing dat het boek je mooie resultaten zal opleveren:

* Ik ben perfectionistisch
* Ik ben een people pleaser en vind anderen belangrijker dan mezelf
* Ik ga vaak over mijn grenzen
* Ik ben hooggevoelig/ik ben spiritueel
* Ik heb de neiging me weg te cijferen
* Ik ben gedreven en ambitieus

Ilona De Meyer is afgestudeerd bachelor klinisch psychologe en ervaringsdeskundige in pijn door vijftien jaar chronische ziekte. Ze werkt als gezinstherapeute bij kinderen met autisme. Ze publiceert dit boek onder de naam Ilona Van Royen (de familienaam van haar moeder).

Recensies (1)

Is Ik ben onzichtbaar ziek het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik ben onzichtbaar ziek