Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid

Ik draag mijn tong in mijn borst

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
'Dat is waar ik ooit van droomde: spoken word als gewaardeerd literair genre midden inde maatschappij, midden in de cultuur. Elke tijd heeft zijn hedendaagse troubadours, zijn eigen griotten, dichters, luidruchtigen, schreeuwers, declameerders met hun sociale en poëtische commentaar op het leven, de liefde, de dood en alles ertussen.

Voor mij is spoken word een manier om verbinding te maken. Met de kunst, maar vooral ook met een gezelschap, een gemeente, een community van gelijkgestemden, van andere uitsprekers.

het is liefde, het is hartstocht
het is ergens toebehoren waar
herkenning en erkenning
middels taal
middels verhaal
tot stand komen.'

Aldus Babs Gons in de Abraham Kuyper Lezing 2022, waarvan dit boekje de uitgebreide versie bevat. Spoken word is haar favoriete literaire vorm. Ze schrijft ook korte verhalen, artikelen en columns, is lid van de Academie van Kunsten en ontving vele prijzen. In 'Ik draag mijn tong in mijn borst' duidt zij de hedendaagse spoken word-poëzie, met speciale aandacht voor de maatschappelijke rol van dit genre.

VU uitgeverij
13 juli 2022

1 keer bewerkt, laatste bewerking door José

Reacties op: Ik draag mijn tong in mijn borst