Ik wil trouwen!

Ik wil trouwen!

Gelezen 21 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 2
Ik wil trouwen! Alleen al de titel van dit boek is een provocatie uit de mond van de 29-jarige Ghada Abdel Aal. Mannen mogen gerust zeggen dat ze willen huwen, maar in het conservatieve Egypte moeten vrouwen het nog steeds hebben van gearrangeerde ontmoetingen met potenti?le partners die door familie of vrienden zijn uitgekozen.
Ghada deed wat haar leeftijdgenoten alleen maar durfden te denken: ze hield een openhartige blog bij over haar zoektocht naar een geschikte echtgenoot. Ze beschrijft de mannen die zich als huwelijkskandidaat aandienen en de hilarische, groteske situaties die dat oplevert. Zo is er een humeurige arts, die volgens de sharia leeft en haar als derde vrouw wil. En een man die tijdens zijn eerste bezoek ongevraagd de televisie aanzet omdat zijn favoriete voetbalclub speelt en boos wordt als zijn potenti?le schoonfamilie voor een andere club blijkt te zijn. Voor Ghada werd het een lange reeks teleurstellingen.

Ik wil trouwen! werd een groot succes in Egypte en daarbuiten, eerst als blog en daarna als boek. Met haar venijnige pen wist Ghada honderdduizenden leeftijdgenoten te bereiken. Ghada?s verhalen zijn schokkend, tragisch, hilarisch en vol dilemma?s waarin veel jonge (Arabische) vrouwen zich zullen herkennen. Haar toegankelijke stijl en gevoel voor humor maken dit boek tot een waar leesgenoegen.
Abeer Soliman Djuke Poppinga
Nieuw Amsterdam
20 oktober 2010

Lezersrecensies (1)

Trouwperikelen

door: Cedmax 1 like
Op zich een leerrijk boek wanneer Ghada Abdel Aal over de mannen in haar leven verteld waar ze mee kan gaan trouwen. In Egypte loopt dit anders als bij ons. Op een humoristische wijze vertelt ze hier over. Heb genoten van het boek.