In de ruimte is het stil

Gelezen 29 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 45 Favoriet 5 Recensies 10
Junior Artikelen 2 Spots 2   Topics 0

Een hartverscheurende en hoopvolle roman over een meisje en haar passie voor ruimtevaart

Het is 1986, en de twaalfjarige Nova kijkt reikhalzend uit naar de lancering van de spaceshuttle Challenger. Nova is gek op astronomie, ruimtevaart en alles wat met NASA te maken heeft, maar belangrijker nog: haar oudere zus Bridget heeft beloofd dat ze terug zou komen voor de lancering, wat er ook gebeurt.

Nova is autistisch. Ze kan niet altijd reageren zoals een twaalfjarige zou reageren, en kan niet alles wat haar leeftijdsgenoten wel kunnen, maar daardoor laat ze zich niet uit het veld slaan. Maar nu Bridget is weggelopen en Nova alleen in een nieuw pleeggezin is geplaatst, is er niemand meer die haar lijkt te begrijpen. Elke dag telt Nova af naar de lancering van de Challenger en naar het moment waarop ze Bridget weer zal zien. Want Bridget zei: 'Wat er ook gebeurt, ik zal er zijn. Ik beloof het.'

'Panteleakos combineert op meesterlijke wijze personages en plot in dit prachtige, hoopvolle verhaal.' Booklist
'Teder en verlichtend, In de ruimte is het stil is een prachtige debuutroman over de kracht van een meisje dat precies weet wie ze is, zelfs als anderen haar niet kunnen zien.' Rebecca Stead, auteur van Als je terugkomt
'Nova is een personage dat je niet snel zult vergeten, dat je hart zal breken en het op een nieuwe manier weer in elkaar zet. Ze voelde zo echt.' Gennifer Choldenko, auteur van Al Capone Does My Shirts

Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Fictie 10-12 jaar
Van Goor
22 mei 2020
22 mei 2020

Reacties op: In de ruimte is het stil