In het spoor van 'Jeanne'

Het verhaal van ‘Jeanne’ is hartverscheurend. De lezer wordt ondergedompeld in het Parijs van de Belle époque. Waar de fictie eindigt, begint de realiteit. Dit boek leidt u naar alle plekjes die in de roman figureren als achtergrond. We wandelen rond in het boerendorp Montmartre en wat gaat het hier op en neer! Er zijn nog enkele plaatsjes vrij in de Lapin Aguilera, waar de legendarische Frédé optreedt. We brengen een bezoek aan de Bateau Lavoir, waaar Modigliani en Picasso groeiden in hun kunst. Vanochtend het terras van het café de la Rotonde hebben we een uitstekend zicht op de Beau monde die door de Rue du Montparnasse struint. We eten een stukje bij Rosalie en schetsen samen met Jeanne de naakten in de Académie Colarossi. We vergeten uiteraard de Grote Oorlog niet die de wereld verscheurt. Vanaf het eerste hoofdstuk wordt Jeanne geconfronteerd met la Bonne mama, en het spiritisme, dat in dit boek uitgebreid wordt geduid. Ook gaat er ruime aandacht naar het Père Lachaise, de moeder van alle begraafplaatsen, waar we het spoor volgen van enkele cruciale scènes uit de roman.

Lang verhaal kort: In het spoor van ‘Jeanne’ biedt u een totaalbeleving van Parijs en laat u maximaal genieten van de roman. De lezer vindt in dit boek o.a.: Unieke getuigenis van personen die Modi en/of Jeanne hebben gekend en een rol spelen in de roman. Kaartjes van de voornaamste routes en plaatsen in Parijs die voorkomen in ‘Jeanne’, alsook afbeeldingen en schilderijen die in het boek worden vernoemd Een massa weetjes, anekdotes en meer dan 500 foto’s. Achtergrondinformatie over alle belangrijke figuren uit de roman.

Is In het spoor van 'Jeanne' het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In het spoor van 'Jeanne'