Jongen verslindt heelal

Humo:

Jongen verslindt heelal

Gelezen 128 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 278 Favoriet 8 Recensies 21
Literatuur & Romans Artikelen 7 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0
Brisbane, 1985: een verdwenen vader, een broertje dat weigert te praten, een junkiemoeder, een heroïne dealende stiefvader en een ex-gedetineerde en crimineel als oppas. Eli Bell heeft het niet getroffen met de omgeving waarin hij op moet groeien. Toch staat hij open en vrolijk in het leven, en probeert hij een goed mens te zijn in een krankzinnige wereld. Maar het lot zorgt steeds voor nieuwe problemen, met Tytus Broz, de legendarische drugsdealer, voorop.

Dan wordt zijn moeder gearresteerd, moet hij bij zijn onbekende vader aankloppen, komt hij opnieuw oog in oog te staan met de criminelen die zijn wereld overhoop gooiden, en wordt hij ook nog eens verliefd op het meisje van zijn dromen.

Een verhaal over broederschap, ware liefde en ongewone vriendschappen. Een verhaal dat je onmogelijk weg zult kunnen leggen.

Het parool laat in een artikel, geplaatst op 11 augustus 2019, weten dat het boek momenteel verfilmd wordt.

Elvira Veenings
Harpercollins
16 april 2019
16 april 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Doe wat met je tijd, voordat de tijd wat met jou doet

door: Helena van Dijk 2 reacties 1 like

Een omslag waarop in rozerode kleuren een supernova lijkt plaats te vinden, waarop een schattig klein blauw vogeltje prijkt en waarin letterlijk gaten zitten, de debuutroman van de Australische prijswinnende journalist Trent Dalton trekt alleen al daarom de aandacht. Binnen korte tijd werden er in...

Reacties op: Jongen verslindt heelal