Julie en Julia

Julie en Julia

Gelezen 37 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Spots 5   Topics 0
Julie Powells leven zit muurvast. Ze is bijna dertig, hopt van het ene oninteressante baantje naar het andere, ze woont - met een aardige, goedverdienende man, maar dat is nu even niet belangrijk - in een waardeloos appartementje en het enige dat ze kan denken is: IS DIT HET NOU? Dan bladert ze bij haar moeder thuis door hét standaardkookboek uit de jaren zestig: Mastering the Art of French Cooking van Julia Child. In een opwelling besluit ze in een jaar tijd álle recepten uit het boek te gaan koken en daar een weblog over bij te houden. Door de discipline die dit project met zich meebrengt, maar ook door de onverwachte wendingen die zoektochten naar een goede mergpijp met zich meebrengen, leert Powell niet alleen goed koken, maar krijgt ze ook haar joie de vivre terug. Het blog bleek zo'n succes dat ze het bewerkt heeft tot een boek, dat verfilmd gaat worden met Meryl Streep als Julia Child +

Pockets literaire fictie
Annoesjka Oostindiër