Juweel van de Nijl

Juweel van de Nijl

Juweel van de Nijl van Tessa Afshar gaat over Chariline, die als wees wordt opgevoed aan de rand van de Nijl. Haar tante laat niet veel los over de tragische relatie van haar ouders, maar haar mooie donkere huid verraadt dat haar vader een Kushiet was.
Als Chariline haar opa vlak voor zijn pensioen bezoekt, hoort ze toevallig dat haar vader nog in leven is en raakt ze geobsedeerd door het verlangen om te ontdekken wie hij is. Ondertussen heeft ze kennisgemaakt met de apostel Fillippus en zijn dochters, waardoor ze het verhaal van Jezus hoort. Via Filippus vaart ze als verstekeling op het schip van kapitein Theo mee naar Rome. Als Theo haar ontdekt, doet hij alles om zo snel mogelijk van haar af te zijn, maar hij verandert van gedachten als hij ziet dat ze in levensgevaar is en komt haar te hulp. Worden in Rome de raadsels rondom Charilines ouders opgelost?

KokBoekencentrum Fictie
16 februari 2022