Klinische neuropsychologie (herziening)

Klinische neuropsychologie (herziening)

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Dit inmiddels klassiek geworden Nederlandstalige overzicht van de klinische neuropsychologie beschrijft de 'state of the art' van de belangrijkste theorieën, methoden en empirische gegevens die relevant zijn voor iedereen die te maken heeft met patiënten met hersendisfuncties.
Deze geactualiseerde uitgave bestaat uit drie delen: het eerste deel bevat een aantal algemene hoofdstukken, over onder meer de historische basis, de methodologie van neuropsychologisch onderzoek en de praktijk van de neuropsychologie. In het tweede deel wordt ingegaan op de verschillende cognitieve functies, zoals waarneming, taal en geheugen, en de stoornissen op dat gebied. Het derde deel omvat hoofdstukken over de voor de neuropsycholoog belangrijkste neurologische en psychiatrische ziektebeelden. Dit boek biedt een grondige basiskennis.
KLINISCHE NEUROPSYCHOLOGIE is relevant voor zowel klinische research als praktische werkzaamheden, zoals diagnostiek, begeleiding en behandeling.
Gezondheid & Psychologie
Boom