Leiderschap

Hoe ervaar je rust tijdens conflicten? Hoe leid je vanuit veiligheid jezelf en anderen door herstel- en veranderprocessen? In hoeverre liggen je denken, voelen en doen dan op één lijn? Stressvolle tijden werpen je terug op jezelf. Ze confronteren je met achterstallig onderhoud in het omgaan met behoeften en tekorten. Je kunt je machteloos voelen. Toch heb je wel degelijk invloed. Dit boek neemt je mee in de psychologie van menselijkheid. Het belicht de menselijke kant van leiderschap en verandering. Het laat je ervaren hoe je vanuit innerlijke rust veiligheid kunt bieden. Leer menselijke tekortkomingen van binnenuit beter kennen. Stem voorbij pijn, emoties en verschillen af op wat jij en de ander nodig hebben. Neem respectvol en verbindend de regie, persoonlijk en professioneel. De auteur legt theoretische inzichten helder uit, geeft praktische voorbeelden en tips, en vertelt inspirerende ervaringsverhalen. Ook de reflectievragen na elk hoofdstuk helpen bij het verdiepen van je vaardigheden en inzichten als ‘leider’ – in de breedste zin van het woord. Want leiderschap doet er niet alleen toe tussen leidinggevende en werknemer, maar bijvoorbeeld ook tussen ouder en kind, leraar en leerling, en zelfs dierenbezitter en dier. Je vindt het overal in je dagelijks leven terug.

Illustraties
Josien Brands