Mijn land, mijn bloed

Mijn land, mijn bloed

Mijn land, mijn bloed van Eline Rosenhart speelt zich af in Tel Aviv, 2015. Spanningen rondom de al-Aqsa-moskee in Jeruzalem leiden tot een nieuwe golf van geweld. De diepgewortelde idealen van drie jonge mensen worden op de proef gesteld.

De Palestijnse Wael werkt illegaal in de bouw in Tel Aviv. Hij verlangt naar een toekomst met zijn verloofde, met wie hij pas mag trouwen als zijn huis in Bethlehem is afgebouwd. De Israëlische Yahav keert na een verbroken relatie terug naar haar ouderlijk huis in een buitenwijk van Tel Aviv. Onverschrokken grijpt ze iedere gelegenheid aan om te strijden voor haar linkse idealen. De Nederlandse vrijwilligster Nienke ontdekt de sociale verdeeldheid binnen de Israëlische maatschappij in het dagelijks leven en in haar relatie met Yahavs tweelingbroer.

Na enkele dramatische gebeurtenissen moeten Wael, Yahav en Nienke ingrijpende beslissingen nemen die hun toekomst compleet zal veranderen.

Eline Rosenhart schreef eerder de succesvolle roman Ik zal verborgen zijn en de Young Adult-roman In liefde verbonden. Ze studeerde Geschiedenis van het Midden-Oosten en Afrika aan de Universiteit van Tel Aviv en woonde ruim acht jaar in Israël.

KokBoekencentrum Fictie
12 april 2022
12 april 2022

Reacties op: Mijn land, mijn bloed