Mijn leven in de hel
  Lees een fragment

Mijn leven in de hel

Rank 881 Gelezen 454 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 201 Favoriet 9 Recensies 30
Literatuur & Romans Lijsten 8   Topics 0
De negentienjarige Engelse Sarah Forsyth werkt op een crèche in een provinciestadje. Op een dag ziet ze een advertentie: leidsters gezocht voor kinderdagverblijf in amsterdam. Ze is wel toe aan wat avontuur en reageert onmiddellijk.

Na een serieuze sollicitatieprocedure wordt ze aangenomen. Het lijkt wel een droom. Die droom verandert in een nachtmerrie op het moment dat Sarah op Schiphol aankomt. De mensen die haar ophalen duwen haar in een auto, nemen onder bedreiging haar paspoort af en rijden regelrecht naar de Amsterdamse Wallen.

Daar wordt ze zonder pardon achter het raam gezet. Haar ontvoerders laten er geen misverstand over bestaan: als ze probeert te ontsnappen, zal dat haar dood worden. Anderhalf jaar lang ondergaat Sarah de meest vreselijke vernederingen, tot ze uiteindelijk dankzij puur geluk een onbewaakt ogenblik vindt om te ontsnappen.

Waargebeurde verhalen
28 augustus 2012

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Yvonne van der Brugge

Even diep ademhalen!

door: Jannelies Smit 1 like

Na het lezen van Mijn leven in de hel moest ik even diep ademhalen. Ondanks alle nieuwsberichten ben je als lezer niet altijd voorbereid op de gruwelijke werkelijkheid. De werkelijkheid van Sarah – en duizenden andere meisjes en jonge vrouwen – die onder valse voorwendselen naar Nederland gelokt...

Reacties op: Mijn leven in de hel