Mijn leven met Charles Manson

Gelezen 40 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 48 Favoriet 1 Recensies 2
Eind 1967 sluit de veertienjarige Dianne Lake zich aan bij de commune van Charles Manson met niet veel meer bij zich dan een briefje met daarop de toestemming van haar hippieouders. Als jongste lid van de 'familie'
krijgt ze het vaak hard te verduren, maar ze ondergaat het willoos. Dianne is wanhopig op zoek naar een vaderfiguur en de macht die de charismatische Charlie over zijn volgers heeft, kent geen grenzen.
Onder leiding van Manson wordt de groep meegesleurd in een maalstroom van drugs, (seksueel) misbruik, manipulatie en waanzin, die in augustus 1969 eindigt in een reeks gruwelijke moorden, gepleegd door trouwe volgelingen van Manson.
Lake maakt geen deel uit van de groep die de misdaden pleegt, maar wordt wel gearresteerd. Mede dankzij haar getuigenis wordt de sekteleider berecht en eindigt een van de beruchtste criminelen uit de Amerikaanse geschiedenis voorgoed achter slot en grendel. Voor het eerst doet Dianne Lake haar verhaal.

Spannende boeken algemeen
Harpercollins
20 maart 2018
24 april 2018

Nico Hebban Recensent

Doorbreken van stilzwijgen

door: Nico
Na jarenlang zwijgen besloot Dianne Lake (1953) haar verhaal te doen. Samen met journaliste Deborah Herman tekende ze het bizarre stukje verleden van haarzelf op waarin ze jarenlang een verhouding had met Charles Manson. Op haar veertiende werd ze één van zijn meisjes, en op haar zeventiende kreeg...

Reacties op: Mijn leven met Charles Manson