Morgen

Jullie slapen, neem ik aan, engeltjes van me. En tot mijn verbazing en opluchting jullie vader ook, als een man die het kan opbrengen te slapen aan de vooravond van zijn executie. Morgen zal hij alles nodig hebben wat hij aan moed bijeen kan rapen.

Een zomeravond in 1995. Paula Cambell ligt in bed naast haar echtgenoot Mike, met wie ze vijfentwintig jaar getrouwd is. Ze weet dat hun levens de volgende dag voorgoed zullen veranderen, want dan vertellen zij eindelijk de waarheid aan hun zestienjarige tweeling Nick en Kate. In gedachten gaat ze terug naar de jaren voor en na de geboorte van haar kinderen, naar de vreugde die de relatie met Mike haar heeft gegeven en de onontkoombare compromissen. Ze vertelt een familiegeschiedenis, een verhaal over gepassioneerde liefde waarin de angst om te verliezen doorklinkt.

Morgen is een virtuoos gecomponeerde roman waarin Graham Swift met veel gevoel Paula s intiemste gedachtestroom weet uit te laten groeien tot een bespiegeling over de breekbaarheid van herinneringen en toekomstdromen. De ingetogen toon waarop Paula haar verhaal vertelt samen met de zinderende vitaliteit en warme humor die het werk van Graham Swift zoveel kracht geven, maken Morgen tot een intense en verrijkende roman.

Is Morgen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Morgen