Nederlandse en Vlaamse literatuur vanaf 1880 in 100 verhalen

Nederlandse en vlaamse literatuur vanaf 1880 in 100 verhalen

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

De Nederlandse en Vlaamse literatuur bezit een overweldigende hoeveelheid korte verhalen die zich moeiteloos kunnen meten met de mooiste verhalen uit de wereldliteratuur. Deze bloemlezing laat het korte verhaal op overrompelende wijze tot zijn recht komen. De Nederlandse en Vlaamse literatuur vanaf 1880 in 100 verhalen is een onbetwistbaar monument voor de literatuur. Joost Zwagerman (1963) schrijft proza, poëzie, korte verhalen en essays. Hij publiceerde meer dan vijfentwintig boeken, waaronder Gimmick!, Vals licht en De buitenvrouw. Hij is de auteur van het Boekenweekgeschenk 2010. 'Een monumentale bloemlezing (...) volledig geslaagd. Nodigt uit tot eindeloos dwaallezen.' nrc handelsblad 'Proza dat je bij de lurven grijpt (...). Een prachtig boek. Je kunt er jarenlang mee toe.' de volkskrant 'Een prachtvol boek (...) dat onze literatuur volledig recht doet en vergeten teksten van onder het stof haalt.' de standaard 'Schatkamer van mooie verhalen. (...) Een boek dat er móest komen. Een heerlijke genrebijbel.' het parool 'Een unieke uitgave (...) van levensbelang voor de literatuur.' de telegraaf 'Wie dit boek niet koopt, is gek.' hp/de tijd

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels