9789492519702_front

Oudementen

De wereld van Theo Raats (1947) beweegt zich tussen de onwrikbare tragiek van het alledaags bestaan en de onderkoelde humor. Het resultaat is een bundel vol ironisch realisme en heroïek op huiskamerniveau die een enerverend beeld geeft van gebeurtenissen in een klein dorp in Zeeland en zijn uitgestrekte omgeving, afgewisseld met uitstapjes naar Frankrijk en Amerika. Om uiteindelijk te eindigen bij de vreemde dagelijkse gebeurtenissen in de Vrije Enclave Breezand, een fictieve miniatuurstaat, gelegen ter hoogte van de bestaande buurtschap Breezand bij Vrouwenpolder met een totaal andere levensstijl dan de wereld er omheen. Theo Raats heeft van nature een scherpe blik voor de fluctuaties in het menselijk bestaan. Kleine tijdloze ongelukken die minstens zo belangrijk zijn als de grote schokken en verschuivingen in het maatschappelijk gebeuren. Eerder verschenen van deze auteur de bundels: Celeste Zaligheden en De Onvermijdelijkheid der Dingen.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels