Paradijs

Paradijs

Een coming-of-age-verhaal dat de hardheid en tegelijk de schoonheid belicht van een Afrika op de rand van kolonisatie

Yusuf, geboren in Oost-Afrika, staat niet lang stil bij de reis die hij gaat maken. Het komt niet in hem op om te vragen waarom hij oom Aziz vergezelt of waarom het vertrek zo plotseling is georganiseerd, of wanneer hij überhaupt terug zal keren. De waarheid is dat zijn ‘oom’ een rijke en machtige koopman is en dat Yusuf aan hem is verpand om de schulden van zijn vader af te betalen.

Paradijs is een rijk verhaal verweven met mythes, dromen en Bijbelse en Korantradities, het verhaal van een jonge jongen die opgroeit in een Afrika dat steeds meer gecorrumpeerd is door kolonialisme en geweld.

In de pers

‘Een archief van een verloren Afrika, vol reisavonturen, sociale en politieke aanklachten en een gedoemd liefdesverhaal. Het onverwachte laat deze roman broeien. Een uitgewiste wereld wordt zo op boeiende wijze teruggevonden.’ The Sunday Times

‘Een aangrijpende reflectie over de aard van vrijheid en het verlies van onschuld, voor zowel een enkele, gevoelige jongen als een heel continent.’ The New York Times

‘Een poëtisch en levendig boek over Afrika en de broeierige kracht van het onbekende.’ Independent on Sunday

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen