Paradijs

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 13
Literatuur & Romans Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 5   Topics 0   Leesclub

Boas, een jonge student, gaat met vier biologen en twee gidsen op expeditie naar een afgelegen berg in Azië. Er wordt onder meer onderzoek gedaan naar de zich in het oerwoud schuilhoudende neusaap, de Narsalis larvatus. Als de gidsen hen noodgedwongen enkele dagen alleen laten, raken ze afgesloten van de buitenwereld. Worden de vijf expeditieleden langzaam waanzinnig of leeft de Berg en probeert die zich van hen te ontdoen?

Paradijs is een hedendaags antwoord op William Goldings Lord of the Flies, leest als een prequel op Joseph Conrads Heart of Darkness en durft hardop de vraag te stellen: zijn we allemaal gek geworden?

Querido
04 oktober 2016
04 oktober 2016

Kees van Duyn Hebban Recensent

Heeft waanzin een verklaring nodig?

door: Kees van Duyn 1 reactie

Een documentaire op de BBC waarin een man dag in dag uit in de jungle zat om een ijsvogel te observeren, was voor Luuk Imhann (1986) de aanleiding voor het schrijven van zijn in oktober 2016 verschenen debuutroman Paradijs. Na het zien van deze beelden heeft het nog ongeveer vijf jaar geduurd...

Reacties op: Paradijs