Perzik bloesem lente

Perzik bloesem lente

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Perzik bloesem lente van Melissa Fu is een epische debuutroman over drie generaties van een Chinese familie, op zoek naar een thuis.

China, 1938. De Japanse invasie is begonnen en Meilin, een jonge moeder, slaat op de vlucht met haar vierjarige zoontje Renshu. Ze kunnen slechts weinig meenemen. Hun dierbaarste bezit is een handbeschilderde rol waarop fabels zijn afgebeeld, en wanneer ze die samen bekijken, ervaren ze troost. Hun vlucht voert Meilin en Renshu dwars door China, en het duurt lang voordat ze een nieuw thuis vinden.

Jaren later woont Renshu in de Verenigde Staten onder een andere naam, Henry Dao. Zijn dochter Lily wil graag meer weten over haar afkomst, maar hij weigert te vertellen over zijn kindertijd. Hoe kan hij zijn gezin echter beschermen in dit nieuwe land als hij gebukt gaat onder zijn verleden? En hoe kan Lily verder groeien als ze niet haar familieverhaal kent?

Perzik bloesem lente van Melissa Fu is een roman over de moderne geschiedenis van China, verteld aan de hand van het verhaal van één familie. Het gaat over de kracht van het verleden, de hoop op een betere toekomst en de zoektocht naar een thuis. Perzik bloesem lente van Melissa Fu is perfect voor de lezers van Wilde zwanen, Dagboek van een geisha en Pachinko.

Ambo|Anthos
20 april 2022