Quichot

Rank 4835 Gelezen 14 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 23 Favoriet 1 Recensies 0
Literatuur & Romans Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

Een gepensioneerde handelsreiziger, behept met een ouderwetse hoffelijkheid, en bezeten van de reality­tv-koningin Salma R, begeeft zich op een picareske queeste dwars door Amerika om zijn liefde aan haar te betuigen. Naast hem op de passagiersstoel van zijn Chevy Cruze zit de zoon die hij – zowaar letterlijk – tevoorschijn heeft getoverd. Het verhaal van Quichot, diens zoon Sancho en hun wederwaardigheden in een vijandig landschap is tegelijkertijd het verhaal van een krankzinnige tijd, het ‘Tijdperk van Alles­is­Mogelijk’. Ondertussen passeren vader­zoonrelaties, familieruzies, racisme, de opioïdencrisis in de vs, een zekere president die ooit president speelde op tv, sciencefiction, de schepper van Quichot zelf, en het einde van de wereld de revue. Quichot is tegelijkertijd een vindingrijk eerbetoon aan de uitvinder van de roman, Cervantes, en hét boek voor onze warrige tijd.

Atlas Contact
27 september 2019