Heksen en demonen

Rachel Morgan 1 - Heksen en demonen

Gelezen 54 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 30 Favoriet 6 Recensies 1
Fantasy & SF Artikelen 4 Top25's 2   Topics 0

In de wereld van de heks Rachel Morgan heeft een onbekend virus geleid tot de Ommekeer, de grote verandering die de mensheid heeft verdeeld in gewone mensen en bevolkingsgroepen die bestaan uit weerwolven, ondoden, demonen en verschrikkingen die zelfs nog geen naam hebben. Rachel Morgan is weliswaar een goede heks, een witte, maar ze heeft haar heksenkunsten niet al-tijd onder controle. Gelukkig is hij er nog, de eigenwijze huiself Jenks, haar persoonlijke lijfwacht die bij voorkeur op de schouder van Rachel meereist en waar nodig ingrijpt. Haar andere huisgenoot is Ivy, een beeldschone ondo-de die, en wel om twee heel specifieke redenen, een oogje op Rachel heeft. De drie voorzien in hun levensonderhoud door te jagen op de monsters in mensengedaante die de stad onveilig maken. Als Rachel en Ivy de jacht openen op de zakenman Trent Kalamack, een drugslord die handelt in bovennatuurlijke roesmiddelen, worden ze het doelwit van heksenhuurmoordenaars. Wat nu te doen? Goede raad is duur. Zelfs Jenks weet het even niet, en dat zegt voldoende over de ernst van de situatie... 'De Nieuwe Koningin van de Goth Fantasy! Buffy move over! '- SFX

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Uitgeverij Luitingh-Sijthoff B.V.
07 mei 2007

Lezerswaarderingen

Artikelen over Rachel Morgan 1 - Heksen en demonen

Wie is jouw Sidekick Sam?
15 oktober 2016 28 reacties
De mooiste magische systemen
26 juni 2016 20 reacties
Urban Fantasy in Nederland: hot or not?
11 augustus 2015 20 reacties
  Meer artikelen

Recensies

Gea

door: Gea Krikken-Elzing 1 like
Mijn eerste ervaring met auteur Kim Harrison smaakt naar meer. Een heel leuk boek en deel twee heb ik al gereserveerd bij de bieb.