9789023494003_VRK
NRC:
Parool:
Knack:
De Standaard:

Verdriet is het ding met veren

Rank 6829 Gelezen 260 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 168 Favoriet 14 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 8 Newsroom 5 Lijsten 3 Spots 4 Hebban 1000 875   Topics 0

Twee jongens in Londen worden geconfronteerd met een ondraaglijk verdriet als plotseling hun moeder sterft. De vader, biograaf van de dichter Ted Hughes, voorziet een toekomst met goedbedoelende bezoekers en een grote leegte. Op dit moment van tegenspoed wordt de familie bezocht door Kraai - tegenspeler, bedrieger, genezer, babysitter. Deze teergevoelige vogel voelt zich aangetrokken tot de rouwende familie en dreigt bij ze te blijven tot ze hem niet meer nodig hebben. Wanneer de weken tot maanden worden en de pijn van het verlies plaatsmaakt voor mooie herinneringen, begint het helingsproces van het drietal.

Onverwacht humoristisch en waarlijk emotioneel: Verdriet is het ding met veren is een debuut om nooit meer te vergeten.

Saskia van der Lingen
De Bezige Bij
24 maart 2016
24 maart 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door lingens

Koen Driessens Hebban Recensent

Kraai zegt het

door: Koen Driessens 3 likes

Een vader en twee zonen verloren hun vrouw en moeder en voelen haar gemis. De leegte wordt gevuld door Kraai, die blijft ‘zolang het nodig is’ om tegelijk meelevend troost te bieden en nuchter te relativeren. Deze vaderlijke creatie, voortkomend uit een Ted Hughes-fascinatie (die hij met de auteur...

Reacties op: Verdriet is het ding met veren