Rue tatin

Rue tatin

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
Rue Tatin - Wonen en koken in een Frans stadje.
De Amerikaanse studente Susan arriveerde in Parijs met een koffer en een droom om kok te worden. Ze volgde de befaamde opleiding aan de Varenne Ecole de Cuisine en dompelde zich onder in de Franse keuken en cultuur. Verliefd op het Franse leven besloot ze een vervallen huis op te knappen in Louviers, een van de schilderachtigste stadjes van Normandië.
Susan neemt in haar memoires de lezer mee naar een wereld waar tradities en vriendschappen worden gekoesterd, en waar eten een centrale plaats inneemt. Eerlijke producten, traditionele gerechten, ambachtelijk bereid: Rue Tatin bevat heerlijke streekrecepten zoals Gegrilde sardines met rozemarijn, Eendenborst met cider en In witte wijn en mosterd gestoofde kip. En natuurlijk het recept voor de perfecte Tarte Tatin
'Smakelijk dist ze anekdotes op en tussendoor geeft ze recepten die alleen al bij lezing het water in de mond doen lopen' Seasons
'Een verrukkelijk verhaal' Margriet
'Ze weet iedereen voor zich te winnen' Midi
'Een boek om van te smullen' Libelle
Chef-kok Susan Herrmann Loomis schreef diverse kookboeken. Haar belevenissen in Frankrijk beschreef ze in Rue Tatin en het vervolg Tarte Tatin. Ze woont in Louviers, waar ze eigenares is van de kookschool On Rue Tatin.
Culinair
Eten en drinken algemeen