Schaduwtango

Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 39 Favoriet 4 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Max Costa, een fenomenale tangodanser en gewiekste oplichter, heeft zich uit de achterbuurten van Buenos Aires omhooggewerkt naar de chicste villas en hotels in Europa. Daar verleidt hij rijke vrouwen, steelt vervolgens hun juwelen, kleedt hun echtgenoten financieel uit en gaat ervandoor. Zijn favoriete jachtgebied is de trans- Atlantische oceaanstomer, waar hij in 1928 als professioneel tangodanser de vrouwen vermaakt in de salon. Hier ontmoet hij Mecha Inzunza, de beeldschone vrouw van een beroemde tangocomponist. Hij verleidt haar, besteelt haar en verlaat haar. Zoals hij dat nog twee keer zal doen: negen jaar later na een gezamenlijk uitgevoerde spionageopdracht aan de Franse Riviera en dertig jaar later als Mechas zoon uit handen van de Russen moet worden gered. Zelfs als Max daarbij ontdekt dat het zijn eigen zoon is die hij moet redden, heeft hij redenen om toch weer te vertrekken.

Schaduwtango is een spannend verhaal over de teloorgang van een tijdperk, over corrumperende rijkdom en armoede, decadentie, fascisme, vuile politieke spelletjes en de donkere kant van de mens.

Wereldbibliotheek
13 april 2015