De smalle grens tussen vreugde en verdriet

Wij lachen en huilen om hetzelfde
Zo is de mens.
Michel de Montaigne, De essays

Twaalf auteurs uit twaalf verschillende landen schreven in de geest van Montaigne korte verhalen, essays en autobiografische bespiegelingen; in koor, maar met hun eigen stem. Ze nemen ons mee naar Israël en Spanje, naar een nachtelijk roverskamp of op een wandeling langs de Moldau, we dalen met ze af naar de diepste eenzaamheid en klimmen op naar de hoogste liefde.

Edgar Keret, Marja Pruis, Laurent Binet, Marcel Beyer en andere Europese denkers en dichters schreven vanuit hun eigen achtergronden maar overstijgen die op sublieme wijze. Ze belichten onze gedeelde menselijkheid en ons veranderlijke gemoed, hoe wij allen worstelen met dezelfde grote kernvraag: hoe te leven? Op zoek naar een antwoord bieden de verzamelde teksten hoop, houvast en troost. Zoals literatuur dat doet, in al haar toonaarden.

Is De smalle grens tussen vreugde en verdriet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De smalle grens tussen vreugde en verdriet